Pomoc s výberom
produktov
Vymazať
Podľa ceny
Novinka
Forma výživového doplnku

Vitamín D

,,Vitamín D napomáha vstrebávaniu vápnika, jeho uchovaniu a využitiu. Pomáha ukľudňovať nervy, dopomáha k zdravému spánku a znižuje citlivosť na bolesť. V potravinách je ho málo. Denná dávka by bola napr. krytá konzumáciou cca 200 vajec. Prakticky jediným bohatým zdrojom vitamínu D je rybí tuk. Slnením vzniká v mastnote na koži vitamín D, ale len vtedy, keď vzduch nie je príliš vlhký, a keď sme sa ani pred ani po opaľovaní neumývali a tým nezmyli kožnú mastnotu, v ktorej sa tvorí slnením vitamín D, ktorý sa postupne cez kožu do organizmu vstrebe. Táto mastnota sa dokonca ľahko zmyje i studenou vodou. Preto nemá význam sa slniť alebo užívať horské slnko, keď sa vzápätí na to ihneď umývame. V niektorých lekárskych učebniciach je ešte nesprávne napísané, že vitamín D sa tvorí v koži a nie na koži ultrafialovými paprskami. Tvorí sa na koži jedine letným slnkom, ale rýchle sa zmyje i studenou vodou. Jediným spoľahlivým zdrojom je rybí tuk.
Prejavy nedostatku:  Z nedostatku vitamínu D krehnú kosti, ľahko sa lámu a pacienti mávajú v nich často bolesti, ktoré mylne pripisujú reumatizmu. Nedostatok vitamínu  spôsobuje nedostatok vápnika v kostiach. Môže tiež dôjsť k svalovým kŕčom. Mierny nedostatok vitamínu D spôsobuje u ľudí nasledujúce zmeny majú nepravidelné zuby, krivé zuby, zajačie zuby, vpadnuté oči a tucty iných abnormalít. Vitamín D môže byť vstrebávaný do krvi len za prítomnosti tuku. Optimálna dávka vitamínu D je podľa výskumu pre dospelých asi medzi 2000 až 5 000 jed. denne. Pilulky vitamínu D dokáže organizmus vstrebať až po 12. roku života. Rybí tuk má byť v chladničke, má sa dávať len po jedle a spolu s vitamínom E. Najlepšie s mliekom. Do veku 1 roka stačí užívať ½ čajovej lyžičky rybieho tuku = 1000 jednotiek do 8 rokov celú čajovú lyžičku, do dospelosti 2 čajové lyžičky. 5000 jed. hlavne vtedy, keď mu chýbajú ultrafialové lúče alebo keď ide o ženu tehotnú, dojčiacu alebo v prechode. Návaly tepla, nočné potenie, kŕče v nohách, dráždivosť, nervozita, duševné depresie sú mylne považované za známky prechodu. V skutočnosti sú dôsledkom nedostatku vitamínu D a vápnika, ktorých potreba je v období prechodu zvýšená. Vitamín D pomáha aj proti zubnému kazu, taktiež má podstatnú úlohu pri predchádzaní paradentóze.´´

                                                                Adelle Davis: Čo Vám chýba, aby ste boli fit; Ekokonzult 2013

Vitamín D3 - Cholekalciferol - 2000IU - 60 kapsúl
bez DPH: 4,51€
s DPH: 5,41€
dostupnosť: Na sklade
ks
Vitamín K2 + D3 - MK7 80mcg/400 IU - 60 kapsúl
bez DPH: 8,96€
s DPH: 10,75€
dostupnosť: Na sklade
ks